1.KARTOPU(PRAMİT)
TEKNİĞİ TANIMI
Kartopu,önce bireysel
sonra iki kişilik gruplar ardından çiftlerin oluşturduğu dörtlü gruplar
dörtlülerin birleşiminden oluşan sekizli gruplar şeklinde kademeli olarak
ilerleyen ve finalde herkesin karşısında sunum yapılan bir tartışma tekniğidir.
2.KARTOPU
TEKNİĞİ UYGULANIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
1)Tartışma süresini belirleyiniz ve bu süreye sadık
kalınız.
2)Bu faaliyetten nasıl bir çıktı beklendiği konusunda
net bilgiler veriniz.
3)Katılımcılara tartışma için süre veriniz.
4)Sonunda ortak çıktı sınıfa sunulmalı
5)Gruplar ortak çıktılara ulaşmalı
6)Gruplar büyüdükçe daha önceki çıktıların
tartışılması sağlanmalı
Yukarıdaki verilenlerin dışında öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan
farklı bir kartopu uygulamasında vardır.Perez’e göre bu uygulamalar;
1)Öğrencilere boş kağıtlar verilir.
2)Öğrencilerin gün içinde öğrendikleri şeyler hakkında
konuşmaları sağlanır.
3)Kağıtlarına birden üçe kadar numaralar yazdırılır.
4)Öğrencilerden bugün sınıfta öğrendikleri arasında
önemli gördükleri üç şeyi bu numaraların yanına yazmaları istenilir.
5)Öğrencilere düşünebilmeleri ve düşüncelerini not
edebilmeleri için zaman verilir.
6)Öğrencilerden kağıtlarını kartopuna benzeyecek
şekilde buruşturmaları istenir.
7)Öğrenciler ellerinde kartoplarıyla birlikte ayakta
dururlar.
8)Etkinliğin nazik ve gelişi güzel olacak şekilde
yapılmasının önemi açıklanır.
9)Sinyal verildiğinde öğrenciler ellerindeki kartopu
şeklindeki kağıtları havaya atar ve bir başkasının attığı kartopunu yakalayıp
onun gün içinde öğrendiği en önemli üç şeyin ne olduğunu bulurlar.Böylelikle
hem kendi öğrendiklerini diğer öğrencilerle paylaşırlar,hem de başka bir
öğrencinin öğrendiklerini ve dikkat ettiği noktaları görürler.
3.KARTOPU
TEKNİĞİNİN YARARLARI
1)Diğer tekniklerdeki gibi öğrencinin kendine olan
güvenini, farklı düşüncelere saygı duymasını sağlar.
2)Grup çalışması becerisini sağlar.
3)Çekingen öğrencilerin kendinin ifade etmesini
sağlar.
4.KARTOPU
TEKNİĞİNİN SINIRLILIKLARI
1)Katılım çok olacağı için tek kişinin kontrol etmesi
zordur.
2)Zaman ve mekan açısından sıkıntı çekilebilir.
3)Grup büyüdükçe görüşünü açıklamaktan çekinen
öğrenciler olabilir.
5)KARTOPU TEKNİĞİNİN
ETKİLİ KILMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER
1)Kartopunun nasıl büyüyeceğine sınıf mevcuduna göre karar verilmeli,
dengeli bir şekilde büyütülmelidir.
2)Öğrencilerin birbirlerinin görüşlerine saygı göstermesini sağlamak
gerekir.
3)Tartışmalar sırasında gürültü oluşur.
4)Aktif Öğrenme tekniklerinin zorlukları bu teknik içinde geçerlidir.
Öğrenciler bu teknik sayesinde hem bireysel hem de grup çalışmasında görüşlerini ortaya koyarlar. bu da öğrencinin daha aktif ve verimli sonuç almasını sağlar. Verimli bir çalışma hazırlamışsınız. Ellerinize sağlık hocam...
YanıtlaSilçok faydalı ve etkili bir yöntem.
YanıtlaSilRaging Bull, Casino, Hotel, and Racetrack
YanıtlaSilRaging Bull, Casino, Hotel, and Racetrack 삼척 출장샵 is the 문경 출장마사지 casino, hotel, and racetrack 목포 출장샵 in Las Vegas, Nevada, owned and operated by 문경 출장마사지 MGM Resorts International and 군포 출장마사지 operated by MGM Resorts